Шановні батьки!
Перший клас – важливий крок у житті
Вашої дитини. У цей період відбувається дуже багато змін: починаючи зі зміни
режиму дня та закінчуючи новим соціальним оточенням. Змінюються обов’язки,
розширяється коло інтересів.
Адаптація до умов навчання в середньому триває 1 -3 місяці, проте шестирічкам часто буває не достатньо цього часу, і період
адаптації може затягнутися до 6 і більше місяців. За цей період дітки проходять
три види адаптації.
Біологічна адаптація – це пристосування дитини до нового
режиму дня та життя в цілому. У цей
період дитина може частіше хворіти, скаржитись на головний біль, бути кволою та
дещо виснажено.
Соціальна адаптація – це процес входження дитини до нового колективу. Зазвичай
діти швидко звикають до класного керівника, знаходять партнерів для гри тощо.
Психологічна адаптація – це входження дитини до нової системи вимог, пов’язаних
з виконанням навчальної діяльності. Діти швидко вивчають правила поведінки в
закладі, гордяться статусом «учень».
Ознаки
адаптованості дитини до навчання:
· навчання викликає позитивні емоції;
· учень в цілому встигає за навчальною програмою;
· дитина проявляє самостійність при виконанні певних
завдань;
· учень задоволений стосунками з вчителями та
однокласниками.
Щоб
адаптація проходила успішно, необхідно:
· Спрямовувати навчально-виховний процес на інтереси дитини.
· Створити сприятливий
клімат як і в закладі, так і в сім’ї, важлива увага до дитини, любов, прийняття
та підтримка.
· Створити атмосферу
успіху.
· Віра в унікальність
кожної дитини.
· Розповідати та
пояснювати дитині про її унікальність та унікальність інших людей
· Забезпечити розумовий,
фізичний та психічний розвиток дитини.
· Розвивати позитивну
мотивацію до навчання.
· Розвивати необхідні
психологічні якості: ініціативність, силу волі, справедливість, витривалість,
доброзичливість, тощо.
· Збагачувати та
розширяти сфери інтересів дитини.
· Безумовно любити та
приймати дитину зі всіма її невдачами та проблемами.
· Формувати у дитини почуття соціальної відповідальності.
· Навчати
самостійності та усвідомленості своїх дій.
«Дзвоники»,
які свідчать про дезадаптацію дитини:
· Дитина не має позитивної мотивації до навчання;
· Комунікативні труднощі (дитина не може знайти спільну
мову з вчителями та однокласниками);
· Підвищена стомлюваність та дратівливість;
· Підвищена стомлюваність та плаксивість;
· Неадекватна (не типова) поведінка учня;
· Неуспішність у навчання, тощо.
При перших ознаках дезадаптації у Вашої дитини,
необхідно звернутися до класного керівника, або до психолога закладу.
Коментарі
Дописати коментар