Адаптація першокласників

 




Шановні батьки!

 

Перший клас – важливий крок у житті Вашої дитини. У цей період відбувається дуже багато змін: починаючи зі зміни режиму дня та закінчуючи новим соціальним оточенням. Змінюються обов’язки, розширяється коло інтересів.

Адаптація до умов навчання в середньому триває 1 -3 місяці, проте шестирічкам  часто буває не достатньо цього часу, і період адаптації може затягнутися до 6 і більше місяців. За цей період дітки проходять три види адаптації.

Біологічна адаптація – це пристосування дитини до нового режиму дня та життя в цілому.  У цей період дитина може частіше хворіти, скаржитись на головний біль, бути кволою та дещо виснажено.

Соціальна адаптація – це процес входження дитини до нового колективу. Зазвичай діти швидко звикають до класного керівника, знаходять партнерів для гри тощо.

Психологічна адаптація – це входження дитини до нової системи вимог, пов’язаних з виконанням навчальної діяльності. Діти швидко вивчають правила поведінки в закладі, гордяться статусом «учень».

 

Ознаки адаптованості дитини до навчання:

·       навчання викликає позитивні емоції;

·       учень в цілому встигає за навчальною програмою;

·       дитина проявляє самостійність при виконанні певних завдань;

·       учень задоволений стосунками з вчителями та однокласниками.

 

Щоб адаптація проходила успішно, необхідно:

·       Спрямовувати навчально-виховний процес на інтереси дитини. 

·       Створити сприятливий клімат як і в закладі, так і в сім’ї, важлива увага до дитини, любов, прийняття та підтримка.

 

 

 

 

·       Створити атмосферу успіху.

·       Віра в унікальність кожної дитини.

·       Розповідати та пояснювати дитині про її унікальність та унікальність інших людей

·       Забезпечити розумовий, фізичний та психічний розвиток дитини.

·       Розвивати позитивну мотивацію до навчання.

·       Розвивати необхідні психологічні якості: ініціативність, силу волі, справедливість, витривалість, доброзичливість, тощо.

·       Збагачувати та розширяти сфери інтересів дитини.

·       Безумовно любити та приймати дитину зі всіма її невдачами та проблемами.

·       Формувати  у дитини почуття соціальної відповідальності.

·       Навчати самостійності та усвідомленості своїх дій.

 

«Дзвоники», які свідчать про дезадаптацію дитини:

·       Дитина не має позитивної мотивації до навчання;

·       Комунікативні труднощі (дитина не може знайти спільну мову з вчителями та однокласниками);

·       Підвищена стомлюваність та дратівливість;

·       Підвищена стомлюваність та плаксивість;

·       Неадекватна (не типова) поведінка учня;

·       Неуспішність у навчання, тощо.

 

Після канікул знову до навчання | Апостолівська міська рада

 

При перших ознаках дезадаптації у Вашої дитини, необхідно звернутися до класного керівника, або до психолога закладу.

Коментарі